Indonesien er et af verdens fattigste og mest affaldsbelastede lande, og er en af verdens…

Hotelportal vil gøre forretningsrejser til en drivkraft for bæredygtige forandringer
Goodwings er en hotelportal, der gør det nemt og gratis for virksomheder at støtte velgørende formål, når deres medarbejdere booker hotel på forretningsrejser.
Med en innovativ forretningsmodel vil Goodwings med deres globale netværk af NGO-partnere gøre op med det enorme pengespild, der karakteriserer rejsebranchen i dag. Hvert år bruges der nemlig op mod 100 milliarder kr. på markedsføring, hovedsageligt på tv-reklamer og webannoncer til Facebook og Google.
Goodwings bruger 0 kr. I stedet giver de 50 procent af deres kommission til deres NGO-partnere, der til gengæld hjælper med at udbrede konceptet til danske og internationale virksomheder.
Goodwings’ koncept tiltaler netop især de virksomheder, der ønsker at styrke deres CSR-arbejde og engagere medarbejderne i FN’s 17 Verdensmål for bæredygtig udvikling. Hver gang en af virksomhedens medarbejdere booker et hotelophold, går der nemlig penge til den NGO, virksomheden vælger at støtte. Det kan fx være en NGO, der bygger skoler i Nepal, beskytter elefanter i Etiopien eller sikrer rent drikkevand i Peru. Goodwings sender herefter virksomheden en årlig rapport, der dokumenterer deres indsats’ omfang og effekt og kan fungere som et CSR-supplement til årsrapporten. 300 virksomheder i alle størrelser og på tværs af industrier har allerede valgt Goodwings som deres faste hotelpartner.
Goodwings har i dag over 70 strategiske partnerskaber med NGO’er i hele verden, alle centreret omkring FN’s 17 Verdensmål for bæredygtig udvikling. Af deres danske samarbejdspartnere tæller bl.a. Cykling uden alder og Reach for Change. Goodwings arbejder på at række ud til endnu flere NGO’er, der deler visionen og passionen for at skabe en mere bæredygtig fremtid. Målet er 120 NGO-partnere inden årets udgang.
Du kan læse mere om Goodwings på www.goodwings.com samt følge deres arbejde på Facebook, LinkedIn, Instagram og Twitter.
This Post Has 0 Comments