Paint it Forward er et genbrugsprojekt på Nørrebro i København, som modtager restmaling fra private…

The New Breed: The Rise of the Social Entrepreneur
The New Breed: The Rise of the Social Entrepreneur er en kommende dokumentarfilm af instruktør og filmskaberen Pete Williams. Filmen fortæller om sociale iværksættere fra millennial generationen, der anvender virksomhedsdrift til at løse nogen af verdens største udfordringer.
Socialt iværksætteri har stort potentiale, når det gælder om at skabe radikale forandringer og løse nogen af verdens store problemer. Men begrebet er stadig ukendt og mangler værdsættelse
De store globale problemer som fattigdom, ulighed og klimaforandringer løses ikke af regeringer eller velgørende organisationer. Virksomheder drives med henblik på at skabe profit før der bliver tænkt på mennesker og kloden, og den måde virksomheder drives på har i høj grad bidraget til de problemer vi som menneskehed står overfor i dag.
Samtidig er det tydeligt at protester, besættelser og boykots ikke er nok til at forandre tingene. Hvis vi ønsker at skabe en fredelig, fair og sund verden, så er der brug for en ny form for aktivisme.
Indtil for bare 10-20 år siden var der mange aktivister, der så sig selv som del af en voksende bevægelse. Men da Muhammad Yunus vandt Nobels Fredspris i 2006 for hans arbejde med mikrolån og da Blake Mycoskie lancerede forretningsmodellen one-for-one (f.eks. Toms Shoes – for hvert par sko man køber doneres et par til fattige) – var det med til at bringe alle disse aktivister under et koncept Socialt Entreprenørskab.
I dag skyder stadig flere kurser og uddannelser op omkring socialt entreprenørskab bl.a. på ledende universiteter – kurser, der tiltrækker masser af iværksættere fra den yngre generation, som dermed er med til at udvikle bevægelsen og tage fat på problemer lige fra hjemløshed til forurening.
Instruktør Pete Williams har de seneste to år lavet reseach i den sociale iværksætter bevægelse og er overbevist om at den er en nye form for aktivisme, der er behov for i forhold til at skabe positive forandringer i verden. Han ønsker derfor at skabe en film, der kan være med til at gøre socialt iværksætteri alment kendt.
The New Breed følger en forskelligartet gruppe af sociale iværksættere fra millennial generationen på deres op og nedturer fra forretningsplan til realisering.
I filmen kan man bl.a. møde: Bonfolk, Bureo, Cabaro, Future Glory, Hand-in-Hand, Krochet Kids, LSTN & Sseko Designs.
The New Breed fungerer i sig som et socilat iværksætteri og en socialøkonomisk virksomhed. Folkene bag har sat 25% af overskuddet fra filmen af til købe filmudstyr og til at tilbyde undervisning og uddannelse af lovende filmskabere, fra trange vilkår for at give dem mulighed for at fortælle deres historier.
Man kan støtte færdiggørelsen af The New Breed på filmens crowdfundingkampagne på Start Some Good her
Læs mere på filmens hjemmeside: newbreed.tv
This Post Has 0 Comments