skip to Main Content

Om at skabe en succesfuld socialøkonomisk virksomhed

En af verdens mest succesfulde sociale entreprenører Muhammad Yunus giver i en artikel i The Corporate Social Responsibility Newswire 4 gode råd til, hvordan man skaber en succesfuld socialøkonomisk virksomhed.

Muhammad Yunus, der er grundlægger af den globale microkredit bevægelse, skiftede i 2006 fokus til socialøkonomiske virksomheder, som han siden da har gjort et enormt arbejde for at fremme. I 2011 skabte han Yunus Social Business (YSB), som hjælper med at skabe socialøkonomiske virksomheder og i sig selv kører som en forretning, der hjælper med at starte opstartsfonde og rådgiver virksomheder, regeringer og NGO´er.

Yunus har lært meget fra sine mange år som iværksætter.
I forhold til at skabe en langsigtet bæredygtig socialøkonomisk virksomhed er de 4 vigtigste råd han kan videregive: 

1. Fokusér på kvinder
2. Start småt og gå langsomt til værks
3. Skab partnerskaber
4. Brugkonkurrence til at indetificere de bedste ideer

Læs hele Katharine Esty´s artikel i The Corporate Social Responsibility Newswire: Klik her!

This Post Has 0 Comments

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back To Top