Policy Guide on Legal Frameworks for the Social and Solidarity Economy er en ny guide…

STUDY 34
Engelske Study 34, markedsfører moderne, bæredygtig luksus strikkevarer og tekstiler med øje for ansvarlighed i hele forsyningskæden og glæden ved at gøre tingene ordentligt.
Bag virksomheden står designeren Eleanor O’Neill, som har arbejdet i modeindustrien i både USA og Europa.
Idéen til virksomheden opstod, mens hun arbejdede i Italien i 2014. Hun ærgrede sig over køb og smid væk kulturen, den ringe kontakt mellem designer og producent samt den manglende respekt for håndværk og ressourcer i produktionsleddet.
Eleanor ønskede at lave noget, der på samme tid var smukt, funktionelt og ansvarligt og startede i det små med at være ordreproducerende. Hun erfarede dog hurtigt , at hendes virksomhed ikke var skalerbar. Så hun gik i gang med at lede efter producenter og tilbragte i den forbindelse fire dage i alpakaens hjemland Peru. Her faldt hun pladask for det fine materiale og måden, hvorpå kvinderne dér, arbejder med forarbejdningen af ulden efter fine gamle håndværkstraditioner. Det blev starten på The Alpaca Crew.
Alpakaer er ”grønne dyr”. De har ikke været udsat for omfattende avl, deres polstrede klove ødelægger ikke naturen og den måde de græsser på (uden at trække planterne op med rod) hjælper med at bevare økosystemet, der hvor de lever. Farverne varierer meget, hvilket reducerer behovet for blegning og indfarvning af garner og ulden er biologisk nedbrydeligt.
Udover The Alpaca Crew har O’Neill samlet en række brands i butikken, som lever op til hendes vision og mission.
Læs mere om Study 34 på: www.study34.co.uk og www.facebook.com/study34
Se også artiklen: 10 Easy Steps to Become a More Responsible Fashion Consumer”
Kilde: Cause Artist
FOTO: from STUDY 34´s webpage
This Post Has 0 Comments