skip to Main Content

The Third Sector, Social Enterprise and Public Service Delivery

“The Third Sector, Social Enterprise and Public Service Delivery” redigeret af Madeline Powell og Frances Stokes Berry, dykker ned i verden af sociale virksomheder, der har primært sociale eller miljømæssige formål med det formål at skabe værdi for virksomhedens kunder og geninvestere overskud i virksomheden eller lokalsamfundet. Disse virksomheder fungerer som laboratorier for social innovation og samarbejder ofte med regeringer eller andre non-profit organisationer for at betjene deres samfund og klientel.

Bogens kapitler diskuterer udviklingen og blomstringen af sociale virksomheder i otte lande rundt om i verden, herunder Kina, Indien, Storbritannien, USA og Tjekkiet. Forfatterne dækker specifikt, hvordan sociale virksomheder ledes, hvordan de samarbejder med deres nationale og lokale regeringer, samt de bidrag, de yder til servicelevering og social innovation. Forskellige teoretiske perspektiver anvendes til at vurdere de roller, sociale virksomheder spiller i de forskellige lande og hvordan de forholder sig både til non-profit verdenen og deres regeringer.

Denne bog henvender sig til studerende, forskere og akademikere, der fokuserer på tredje sektor, social økonomi, offentlig politik og socialt iværksætteri, samt intellektuelle ledere og praktikere inden for socialt iværksætteri. Kapitlerne i denne bog blev oprindeligt udgivet som en særudgave af Public Management Review.


FAKTA:
Forfattere: Madeline Powell (redaktør), Frances Stokes Berry (redaktør)
Titel: The Third Sector, Social Enterprise and Public Service Delivery
Forlag: Routledge; 1. udgave
Udgivelsesdato: 1. februar 2024
Sprog: Engelsk
ISBN-10: 1032616407
ISBN-13: 978-1032616407
Bogen er på 178 sider og kan købes her

Back To Top