skip to Main Content

Learning about Social Entrepreneurship and Management in Times of Social Transformation

Bogen “Learning about Social Entrepreneurship and Management in Times of Social Transformation” giver et tværfagligt perspektiv på iværksætteriforskning, uddannelse og praksis med fokus på socialt iværksætteri inden for samfundsmæssige, politiske og økonomiske rammer. Bogen, der er redigeret af Luise Li Langergaard, Katia Dupret og Jennifer Eschweiler, udforsker social innovation og ledelse i sammenhæng med samfundet og bruger social innovation til kritisk at vurdere socialt iværksætteri som en drivkraft for forandring.

Bogen udforsker udviklingen af socialt iværksætteri som et akademisk felt i lyset af samfundsudviklingen, herunder offentlig økonomisk stramning, finanskriser, nye sociale udfordringer og modstanden mod globaliseret kapitalisme. Den kaster lys over organisationer med både sociale og økonomiske målsætninger og undersøger deres rødder i civilsamfundet, borgeraktivisme og solidaritetsøkonomi. Bidragene i bogen giver indsigt i måder at håndtere, lede og skabe innovation i sociale virksomheder og perspektiver på at forstå deres sociale indflydelse eller værdiskabelse.

FAKTA:

Titel: Learning about Social Entrepreneurship and Management in Times of Social Transformation
Redaktører: Luise Li Langergaard, Katia Dupret, Jennifer Eschweiler
Serie: Ethical Economy
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-47708-9
Forlag: Springer Cham
eBook Packages: Social SciencesSocial Sciences (R0)
Copyright Information: The Editor(s) (if applicable) and The Author(s), under exclusive license to Springer Nature Switzerland AG 2023
Hardcover ISBN978-3-031-47707-2 – udgivet 2. januar 2024
Softcover ISBN978-3-031-47710-2 – udgivet 16 januar 2025
eBook ISBN978-3-031-47708-9 – udgivet 1. januar 2024
Serie ISSN2211-2707
Serie E-ISSN2211-2723
Oplag nr.: 1
Bogen er på 172 sider og kan købes her

Back To Top